ארוחת שבועות קצת אחרת

 

885 צפיות בפוסט

 

 

למרות שחג השבועות נקרא גם חג הקציר או חג הביכורים, הוא בדרך כלל מתקשר ישירות למאכלי גבינות (ולעיתים קרובות גם שמנת) ובצקים (פסטה, מאפים וכו) – או מה שנקרא – ארוחה “חלבית”.

 

אז… מה הבעיה?

 

הבעיה הראשונה היא, שכשמעמיסים על הגוף חלבונים (במיוחד חלבונים מהחי) בכמות כזו בפרק זמן קצר, הדבר עלול לפגוע בכליות ובכבד.

 

ובנוסף, יש כמה בעיות עם מוצרי חלב –

 

  • מוצרים מהחי מכילים שאריות הורמונים ואנטיביוטיקה שבעלי החיים מקבלים
  • הם מכילים כמות גדולה של שומן רווי וכולסטרול
  • אצל רוב האוכלוסייה האנזים שאמור לעכל חלב נעלם כבר בגיל 4, ולכן יש הרבה אנשים שסובלים מאי סבילות למוצרי חלב (ויש יותר אנשים שסובלים מאי סבילות ולא מודעים לכך אפילו)
  • במוצרי חלב כמות הסידן גבוהה אמנם, אך גם כמות הזרחן, שמפריע לניצול הסידן
  • חלב פרה נחשב לאחד האלרגנים הנפוצים ביותר

 

בעיה נוספת היא עם כל המאפים – שבדרך כלל עשויים מקמח לבן = פחמימות לבנות – או פחמימות “ריקות”

 

  • פחמימות לבנות לא מכילות סיבים תזונתיים
  • הן מתעכלות במהירות (כמעט כמו סוכר) ומציפות את הדם בסוכר, מה שעלול לגרום להפרשת יתר של אינסולין (שאחראי על הכנסת הסוכר לתאים) ולפגיעה בלבלב (שמיצר את האינסולין)
  • פחמימות לבנות עלולות לגרום לבעיות מעיים עד כדי חסימה לפעמים
  • מכיוון שהן “ריקות” הן משתמשות במשאבי הגוף כדי להתעכל (ויטמינים ומינרלים)
  • המאפים והפסטות האלה בדרך כלל עשויים מקמח חיטה – החיטה היא אחד המזונות הכי מהונדסים גנטית – כלומר שינו לה את ה-DNA.
  • בנוסף, החיטה מכילה גלוטן – בכמות קטנה אין עם הגלוטן בעיה, אלא אם כן יש רגישות אליו. אבל בכמויות גדולות, הגלוטן עלול לגרום לבעיות מעיים ממש עד כדי חסימת מעיים

 

 אז, איך חוגגים?

 

טוב, אז לא צריך להפסיק לחגוג את שבועות, אלא לפחות לנסות למזער את הנזקים.

 

הכנתי לכם דוגמא לארוחת שבועות ללא גבינות ומאפים מזיקים :

 

 

 

** השתמשתי אמנם בכמה מוצרים מעובדים (דפי אורז, אטריות אורז מלא) אבל הם המיעוט בארוחה ולא העיקר.

 

והנה המתכונים

 

כדורי אורז על מצע פירה אפונה לימוני

http://cooking.einatnutrition.co.il/?p=832

 

פשטידת אטריות אורז מלא עם פטריות ובצל

http://cooking.einatnutrition.co.il/?p=829

 

דפי אורז ממולאים בפירה שעועית לבנה על מצע קרם פלפלים

http://cooking.einatnutrition.co.il/?p=826

 

 

 

בתיאבון!

וחג שמח Smile

עינת

 

 

 

4 תגובות to “ארוחת שבועות קצת אחרת”

  • הילה בני משה says:

    הי עינת.
    קודם רציתי להודות לך על המידע החשוב שאת מעבירה לנו.
    אני מאוד נהנית מהשיעורים שלך,ולומדת להבין בעזרתך כמה מזונות מסויימים מזיקים לבריאות,
    ואיך להתחיל לאכול נכון.
    רציתי ליידע אותך שבשיעור מספר 2 אין אפשרות להיכנס ללינק של רשימת המוצרים שאת קונה.
    בדיוק מתחת להשוואה שנתת על הרוטב סויה.
    אשמח אם תשלחי לינק נוסף שאפשר יהיה להיכנס אליו.
    אז תודה מראש.
    ובהצלחה!!!

  • EinatS says:

    תודה רבה הילה :)
    אני שמחה שאת נהנית מהשיעורים

    לגבי הלינק שלא עובד – אני יודעת
    האקר פרץ לאתר וכרגע הוא לא באויר

    מקווה שיחזור לעבוד בקרוב ואז אוציא הודעה מסודרת

    תודה
    עינת

  • רותי אטל says:

    בוקר טוב עינת
    ברצוני להוסיף שמוצרי החלב גם גורמים בגוף לייצור ליחה מוגבר לרגישים בינינו. אני במשך שנים מאז גיל שנתיים סבלתי ממחלת אסטמה קשה והורי שלא היו מודעים לתופעה היו נותנים לי בלילה כהרגעה להתקפות השיעולים הבלתי פוסקים …. כוס חלב פרה חם ….
    כבר שנים שאינו נוגעת בחלב פרה ומוצריו שותה רק מעט חלב סויה ולפעמים גבינת עזים של 5% שומן שאני בודקת שרמת הנתרן אינה גבוהה בה …
    כיום אחרי שינוי התזונה שלי מקצה לקצה וירידה עצומה במשקל אני יכולה לדווח שאני בריאה לחלוטין ומחלת האסטמה כבר אינה מקננת בגופי ….
    כך שחג שבועות אינו מטריד את מנוחתי, ממילא איני צורכת מוצרי חלב ….
    חג שבועות שמח לך עינת, חג של בריאות ושמחת חיים :-)

  • EinatS says:

    צודקת :)
    תודה רבה רותילה :)
    וחג שמייח גם לך

תרשמו את שאלותיכם , ואני אשיב לכם כאן בדף